Isnin, 11 Januari 2010

kelahiran ke 2

arnab local ni aku kawinkan die dgn new zealand bulu xpjng cam anggora tapi tebal,wak indon tempat aku mengawankan tu la cakap aku pun xpasti baka apa tapi tengok jntan die menarik jugak.masuk ni dah 2 kali aku dpt anak rabbit,memang ngam2 hari ke 30 die beranak,sama seperti yg lalu.tahap kesuburan arnab 2 aku tgk leh la tahan 6 ke 7 eko gak,byk gak 2.tapi yg 1st menghampakan.ada 7 eko semuanya,semua idup lagi tapi xtau la esok mcm mane,elok je kali ni aku tengok arnb aku beranak,7 7 tersusun kemas dalam nest die tapi 1 je masalah die kenapa arnb tu xcabut bulu cam arnb2 yg len.muskil...uhuhuhu.
yang merisau kan aku sekarang ni,ruang sangka yg sempit,kang dipijak2nye anak2 die,adakah itu normal bile si  ibu kua dari nest tu dan lagi satu tgk macam ank2 die xmenyusu je kembung pun cam nk xnak.xpela aku tengok je dlu,kene cari info pasal manual feed ni tapi nak pgg takut lak,baru je kene gigit semalam.trauma jugak la den.tibe2 je arnb2 yg aku pgg ari2 lh menganas.huhuhuh.

8 ulasan:

  1. wah2 sgt2 teruja,,,tahniah!!!
    besh dpt baby

    BalasPadam
  2. muezz-kite trend in la dengan hedgehog ko.k?hahahah
    dj-roger!hahaha

    BalasPadam
  3. tak usah takut...Aku tgk ruang tue dah kira ok untuk arnab breeding..garang gak arnab ko nie..Arnab selalunya akan bagi anak dia menyusu waktu malam...Lebih kurang sekali satu hari....But masa dia menyusukan anak dia jgn terlalu kerap tgk...Coz arnab nie takut..kang nanti silap2 dia pijak anak dia...
    Better sangkar ko tue tutup sebelah kiri dan kanan guna kain or apa2 sahaja....InsyaAllah sekiranya tiada gangguan anak arnab tue akan hidup dengan sihat...
    Taknak jual ker bila dah besar nanti?

    BalasPadam
  4. eh.. dpt baby lagik..
    kalau ader breder yang nak jual lopear jantan bagitau kat aq yerk...

    BalasPadam
  5. mecha-mmg skrg tgh tutup pun.xusik pape.siap asingkan tempat yg baek lagi.hehehe
    bintang-ok..papehal aku btau,ko nye pe cer?

    BalasPadam
  6. la.den pun bru nk ajak bdk 2 tread in.heheehh

    BalasPadam