Sabtu, 30 Januari 2010

menjadi masalah pulak..

iye,masalah itu ialah problem,problem itu masalah.hahahaha.ini masalah aku bukan masalah orang lain..
masalah pertama aku,ruang rumah sempit la pulak penuh dengan moto aje.walaupun kat umh ni aku dengan bapak aku je duduk,yg lain2 selalu singgh la time2 dorng rehat.hajat untuk membawa pulang moto honda raider aritu belum setel lagi.,lagi pun xberani lagi nak parking kt umh,terpakse la park kat rumh kawan.aku dah boleh agak dah pe yang bapak aku akan cakap

"ko nak watpe moto banyak2 ni?"bapak aku yg cakap,aku cakap"g rempit"hhahahaha

"ni moto buruk sape yg ko bawak ni?semak je"ni mungkin akak2 aku akan cakap,aku cakap "kag moto tu gak nak anto ko g keje"

"hah..moto mane pulak ko nak jahanam kan ni?"tu abg aku yg ckp,sebab moto beliau penah jadi mangsa..
tu la anta ayat2 yg aku selalu dengar..aku wat xtau dah.huhuhu.tu dulu,skrng dah x.



antara moto2 yg pernah dirempitkan.baru ada 4 5 bijik bah,mane cukup lagi.1 tuk g race,satu tu g keje,1 tuk bawak awek,satu tuk g konvoi,1 tuk bawak balik beli arnb.hahaha.semua arnab yg aku beli semua aku angkut pkai moto..

lagi masalah..
sejak anak arnb tu dh pndai bjalan,xsenang lak idup aku,manjang nak tngkap anak arnab tersebut pastu masukkan dalam sangka,bapaknye dah saond dh awal2,
"tu anak arnab tu asik tekua je tu,kag kena makan kucing kag"bapaknye cakap lagi..huhuhuhu
nak tutup la ni.risau gak.pe yg bpk aku ckp mesti terjadi..lalu aku pn potong la kotak2 untuk diselit pada jaring sngka..pun tekua gak.asal balik koje je tengok anak arnab tersebut men lompat2 kat lua.pastu kencing bsepah2,dah jdi kotor lak..hmm nasib ko la ke makan ke ape ke.dah wat pe yg terdaya..hahahahahaha


4 ulasan:

  1. Salam dari kami http://firestartingautomobil.blogspot.com

    warrrghh.. banyaknya motor ko....cubalah kau terangkan kat diaorang smua... mat motor ye bukan mat rempit...

    ya... kamu mengingatkan aku pada zezaman dulu-dulu.... mak ayah aku tak suka kat aku simpan motor banyak-banyak... dulu aku ade banyak koleksi motorsikal ... 1 TZM, 1 Wave...
    2 Ex5, 1 ego, 1 panter jerung, 1 RG spot,1 yamaha 100 sport dan 1 ego... aku beli pasal ade orang jual terdesak jadi ade duit aku sambar... kalau tak murah aku tak sambar...

    Moto TZM,Panter aku jual... 1 moto ex5 kena rembat ngan pencuri lahanat... dan sebenarnya niat aku bukan ape bila adik-adik aku belajar kat ipta aku hadiahkan seorang sebiji... sbagai tanda aku menyokong penuh usaha dia pergi belajar... semuanya ada 4 biji aku hadiahkan pada adik-adik aku... Motor ego aku hadiahkan kat ayah aku sempena harijadinya..

    kira sekarang baru dia orang faham kenapa aku simpan koleksi motosikal tu bebanyak.. bukan untuk aku tapi untuk korang semua... dah dapat senyaplah dia....

    BalasPadam
  2. Salam dari kami http://firestartingautomobil.blogspot.com

    Aku rasa paling pantang kalau orang tuduh aku mat rempit... sekarang aku buktikan kat dia orang mat rempit yang dia orang kutuk tu ade gunanya...kenapalah dia orang sumpah seranah aku ni... sampai kata aku tukang curi motor...

    dari motosikal lah aku cuba buat bengkel cat yang ade... jual tzm dan panter buat modal beli mesin sembur cat... Alhamdulillah kutukan dia orang sebagai perangsang aku harus buktikan aku harus maju kehadapan...

    Walau pun pada mulanya aku belajar tak ke mana.kira orang kata bodo bangang lah ceh tak guna punya orang kutuk aku.. aku buktikan kini aku habiskan pengajian aku dalam veterinar...mat rempit cam ni pun ade kesedaran lah....

    Itu lah setiap kali orang kata mat rempit aku paling pantang sekali... Itu kisah silam aku.. setiap manusia ade buat silap.. tapi cepat sedar.. sampai masa berubahlah dia...

    BalasPadam
  3. Salam dari kami http://firestartingautomobil.blogspot

    Aduh panjang sungguh comment aku ni sorrylah bro... bukan ape bukan aku nak membangga diri.. tidak sesekali... aku harap ko boleh buktikan dia orang semua... yang kamu tu buat dengan jalan yang baik... hobi ko menyimpan motor tu bukan nya ape.. minat yang sangat mendalam... nak buat camnekan...aku harap ko pekakkan diri aje... yang penting ko beli duit sendiri ... gua caya sama lu lah broo... tabik sping lah kat luu....

    BalasPadam
  4. rempit yg dimaksudkan dalam ni ialah,jalan2 nek moto,pegi kje dan lain2 yg berkaitan apabila nek moto.thnkz bro afzanizam.ada rezeki sye akan buktikan.mto2 2 tme hari bekerja dorang gak pkai.x ke mana pn.kt rumah ni sye yg ank las.adk brdk semua dh kawin so tingglkan la moto tu kt rumh,dorang nek kerete lak.dari xde yg pkai lngsng bek pkai daripada rosak xdipakai.

    BalasPadam